In the middle of nowhere...

29 augustus 2012 - Ely, Nevada, Verenigde Staten

Gisteren hebben we een prachtige, lange, rit langs de Loneliest Highway gemaakt. Deze weg was lange tijd niets bijzonders. Tot een journalist in de jaren '80 in een reismagazine deze weg de Loneliest Highway noemde. Sindsdien heeft deze weg officieel deze naam gekregen. Het is een weg die door een prachtig, maar velaten gebied voert. Maar je kan toch echt niet geloven dat mensen er voor kiezen om daar in the middle of nowhere te gaan wonen!! Ons motel ligt in een kleine plaatsje (25 inwoners) in de buurt van deze highway.  Zo klein dat de reislogger deze plaats niet eens kent! We zitten namelijk in Baker (en niet in Ely zoals jullie bij het verslag zullen lezen..). En boven verwachting, we hebben hier wifi en ook nog eens een zeer snelle verbinding!

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Great Basin NP. Dit is een van de minst bekende nationale parken van zuidwest USA. En dit is niet terecht, want het is een prachtig park! Het park staat bekend om de Bristlecone Pines die hier groeien. Dit is een boomsoort die tot wel 5000 jaar oud kan worden en daarmee het oudst bekende levende organisme is. Wij hebben de trail naar deze bomen gelopen. Een mooie trail die naast deze bomen ook een uitzicht geeft op Whealer's Peak, een van de hoogste bergen van Amerika. Daarnaast bevinden zich in dit park ook de Lehman Caves, een indrukwekkende druipsteengrot. We hebben hier een rondleiding gedaan met een erg enthousiaste ranger die ons veel over deze grot en het ontstaan en de ontdekking ervan heeft verteld.

Vandaag dus nog in Baker. En morgen gaan we verder richting Salt Lake City. De Bingham Canyon Mine en een honkbalwedstrijd van de Salt Lake Bees staan voor morgen op het programma!

1. Heit en mem:
    30 augustus 2012
    Wij zijn zeer benieuwd wat jullie vinden van zo'n honkbalwedstrijd. In het weekend proberen we wel een keer te skypen. Have fun!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groeten uit Hantum city